Welcome to my blog !!

Welcome to my blog !!

Saturday, September 10, 2011

decision ;(

secara tak sengaja 
secara tidak sedar
dengan pantas aku telah buat keputusan
hantar notis 24hours resign
fuhh !mesti pelik dengar kan.
before ni takde entry pun cite pasal dapat keje.
tiba-tiba dah nak resign.
mak oii......
ok ,actually tak sempat nak tulis entry.
seminggu before raya aritu.
aku ade p interview.
kat satu company ni.
then,hari tu jugakk die kate ley start keje.
taknak terkejut lak kann.terkejut gakk.
emm,aku pun layann jelah.anak bos tu bawak aku p site dipertanggungjawabkan pada aku.
cehh,diperkenalkan sebagai site supervisor.poyo jekk kan.
site kecik je.kontrak pun 800 k je kot..haha.
itu bukanlah masalahnya dimana wat aku terfikir untuk resign.
tapii,nak tau tak..
aku kat site tu aku sowg je pompuan.ok.dgr lagi.
setiap hari aku kene gi masjid tanah naek motor aku tu.jauh sehh.
jauh jerr tak kisah lagi..ni kat highway tu banyak gile lori.aku penah nyaris2 masuk bawah lori.
habuk,batu sume kene muke aku.hmm,dugaan sehh.
lagi..aku bosan sorang2 kat site tu.hehh,ni alasan bingai la.aku tak nafikan.
tapi,aku bukanlah puteri lilin or ape..sejak aku keje.aku slalu kene hidung berdarah.
sebab panas sangat.kalau balikk keje tu tido konfem tido mati.nobb !
haa,ape lagi sebab..
n ari2 aku g semayang kat surau skola tu yang sangat sunyi.cett !menakutkan sehh.
dulu time aku praktikal jage site kat sk tangga batu takdelah menakutkan sangat skola ni.seyes.
then,management office just nice kot.aku takde plak tak selesa ngan keje ni.
tapi tu lah masalah aku.
pasal tanggungjawab kerja ni memang mantap lah.
iyelah kan..cabaran baru bagi aku.
takpelah..aku dah lepaskan pun peluang tu.
at least aku berpengalaman selia site tu 2minggu.
satu site kerja-kerja roboh.
satu lagi site aku masuk keje baru nak mula kerja foundation and stump.
ok la kan..pengalaman kerja sampai keje2 ground beam ngn slab.
not bad.hehe..

endon2 ni...

ahaha..ni la tempat aku lepakk.
bawah pokok yang redupp.


ni kat sk(c) masjid tanah.site pertama (1).
kerja2 roboh..



ni pulakk site kedua (2)
sk sri laksamana,masjid tanah.
dua2 projek aku jaga ni bina prasekolah...

kerja2 semburan pest control

kerja2 lean concrete

kerja2 pemasangan plastik DPM

ni time gi makmal getaran gemilang untuk test besi


ni jelahh yang aku nak share sikit2 pengalaman aku selama keje ngan company 
MASBIRU SDN.BHD.
terima kasihh MBSB !

saya pergii dulu.
saya undur diri.

even sekejap.ni sume kenangan dan pengalaman besar untuk aku.

;)

No comments:

Post a Comment