Welcome to my blog !!

Welcome to my blog !!

Saturday, January 15, 2011

my 2010 !

2010...tahun yang banyak sangat dugaan dan kenangan...Ya Allah..Tuhan jew taw betapa aku lemah tempuh dugaan tuu semua...

starting the year with sem 4..time tuu aku praktikal....praktikal kat fixmill enterprise sdn.bhd..time praktikal ni laa aku banyak belajar dan rase situasi bekerja..kene marah....HAHA .aku kalau kene marah ape lagi..sebab datang lambat laa..memang habit pergi mane pon !dari skola prangai tak berubah..sape yang pernah kawan ngan aku faham laa perangai aku ni...HEHE !setiap orang ade kelemahan masing-masing kan..kat office tuu ade 2 bos..sowang bos besar .owner syarikat laa...encik md nor..yang sowang lagi bos kecik..encik yunos .hahah !incik yunos ni sangat-sangat laa sporting..die banyak ajar aku .tak terbalas kot jase-jase die...dugaan waktu praktikal...a few week praktikal ,bos aku amik tender supply makanan untuk majlis makan malam 1 malaysia .mak aihh...memang moment yang takley dilupekan laa one week tuu dibuli..HAHA .kene siang ikan ,siang ayam...gi cari supplier pisang .HOHO !advance laa..lari jauh dari bidang .takpelah yang tuu..3 bulan praktikal ,staff my boss resign .akak tuu orang kuat tuu..die benti jek semua urusan settle by me n my friends .aku ,peah ,mira n tika...hafiz ngan zaki ade gak..ke sane ,ke sini...time tuu kat paper tender berlambak !bos aku tuu ade iklan tender jek mesti kene beli .before beli kene gi lawat tapak .OUHH ,aku laa jadi driver .isi dokumen tender...settle urusan bank .ujung bulan pulak kene gi bayar gaji pekerja...till one day ,aku rushing nak anta tender n beli tender .before anta kene gi bank dulu untuk sahkan .anta tender ade due date and time .on the way tuu..erm ,kat traffic light laa lampu ijau .tibe-tibe kete depan ni kuning jek die break .wak die...aku sempat la break then aku terus tukar lorong .tibe-tibe aku tak perasan ade kete datang dari belakang .honda beb...bergesel 2 pintu seyh...memang sangat cuak !kete bos aku...kete honda tuu...aish...pening kepale kejap .lastly ,aku decide call my bos inform that case .lastly ,settle jugak...rupenye owner honda tuu engineer jkr alor gajah...HAHA .bergaduh gak laa ngn bos aku...tapi Alhamdulillah semua settle ngan cara baik .and time praktikal jugak laa duit aku dalam account ilang...duit loan untuk sem tuu tak gune pon tibe-tibe check account da takde .terkejut giler beb .terus wat police report n gi bank report case...erm..till sekarang tak dapat result lagi pasal case tuu..hemm..SAKIT ATI giler !selama aku praktikal ,every week aku wat partime kat hotel EQ...memang since sem 2 da partime...sampai laa ade one day ni naseb aku tak baek .hp aku ilang !peh..sayangnye hp tuu...C903...aku suke sangat hp tuu..
tapi benda dah jadi ,redha jelaa..


and time praktikal nii jugak aku kenal ngan someone ni..die ni chef kat eq....
chef hafiz !starting die ajak lunch same ,since dari tuu la kami makin close...kawan punye kawan...HAHA .perasaan takley tipu laa.aku memang sayang die..tapi ade one day tuu ,die inform that die dapat offer chef hotel kat DUBAI !Tuhan jew taw perasaan aku camne kan...bile die fly pon die tak inform actually ,tapi die sampai sane jek die ade text .die cakap die taknak inform aku sebab die taknak aku sedey .and aku takkan lupe msg tuu .brape bulan pas die fly ,aku dapat taw die ade wat fb .mule-mule HAPPY !then ,terkejut giler bile tengok status die married with someone...mak aii ,SIOT !pehh...unexpected giler .before ni aku tak pernah nampak pulak hint die dah kawen !pandai betul die manage okay .lastly ,aku decide remove die dari fb aku...yang paling takley blah tuu before aku remove die ,die bley im aku syg2 lg..hey guys ,ingat aku ni bodoh kew hah ?!tak faham betul ngan orang camni !aku just text kat inbox die say thanks sebab tipu aku hidup-hidup .kalau dah ade bini tuu sedar-sedar laa diri tuu ye abg !kalau laa aku ni jahat dah lame aku inform kat bini kau yang kau ni perangai cam setan !my last wish ,tlg jgn tunjukkan muke kat aku lagi even die balik malaysia nanti !pandai pulak die say SORRY .sudah laa .sampai mati aku ingat kau .aku ever ingat kata-kata kau .ermm...aku malas laa nak berdendam lagi .SHUT IT !


2010 ni nak dikatekan every week partime kat EQ...seronok actually keje ni..even penat kan...happy sangat ngan kawan-kawan kat situ...sampai laa satu mase aku kenal abang aswad..incik MOHAMAD ASWAD BIN RAMLI..hee...aku sangat close ngan die...hang out ,movie ,lepak .senang cite happy laa...first hang out ngan die ,die pesan if ade pape perasaan ngan die ,elak-elakkan laa k...HAHA !abg ingat tak tuu...last2 abang jugak yang langgar janji .HAHAHA .tipu laa aku tak sayang die .aku memang sayang kat die...die baek sangat .die laa lelaki yang terbaek aku pernah kenal .die hormat aku ,die caring and die tak pernah marah .If marah pon die mesti senyap jek .die cakap aku ni dikategori org yang die takley marah .HAHA !memang happy laa aku time tuu...

tapi tuu semua sekejap jew ,dugaan aku kali nii memang berat...untuk memuaskan hati semua and untuk kebaikan kami jugak .kami decide kitowang takley cam dulu lagi .dan untuk itu jugak ,aku decide tak wat partime kat EQ lagi...MAAF SEMUA....aku tibe-tibe jer dah tak keje...supervisor eq ,abg naz anta msg kat aku pon aku tak reply..sorry taw .tak taw nak reply camne...if abg nak delete owg from list abg ,delete laa okay .aku pon takley keje lagi...sem ni busy laa..sem last kene wat final project .last sem ni kene struggle sikit .ape-ape pon aku tak pernah lupe moment kat EQ...memang rindu sangat ! hope sangat 2011 ni akan lebih baek dari sebelumnye...ape yang jadi before jadikan pengajaran ika !

p/s : aku sgt2 rindu nak partime kat EQ actually...mish korang ! ♥ u'all !

No comments:

Post a Comment