Welcome to my blog !!

Welcome to my blog !!

Sunday, January 9, 2011

.part of my life.

sekarang ni kotak fikiran penuh dengan kenangan ,kenangan dan kenangan...dan setiap ape yang berlaku aku fikirkan ade hikmahnya...ok ,starting i am introduce my name k..i'm syafika .aku ni sayangkan kawan..tapi tak semua kawan boleh dijadikan kawan..that my opinion laa..erm...cite pasal diri aku...skola ?first-first skali aku skola kat skola datuk palembang...and then proceed ngan stpm..malacca girl high school .time form four interested masuk teknik..so ,masuk laa sm teknik jasin..semua skola kat melaka jugak..takley jauh dari mak laa katekan...hahaha ! pengakuan jujur tuu..bile abes spm ,apply u tak dapat tapi Alhamdulillah laa dapat tawaran dip kat poli..then ,masuk laa poli amik kos kejuruteraan awam..proceed ape yang aku belajar kat teknik dulu laa...mule dengan takde minat bile dah belajar jadi minat pulak bidang ni..kerjaya ni...harap-harap dapat konvo dengan cemerlang laa..tak sabar sangat nak tunggu saat konvo !selama waktu belajar nih...hurmm...memang banyak sangat dugaan..susah senang terpakse jugak tempoh..pejam celik ,pejam celik dah dekat 3 tahun aku kat sini...politeknik merlimau .aku bangga dapat belajar kat sini...banyak sangat yang aku belajar..banyak sangat ilmu kat sini...ape jek pasal awam...dari kire tanah ,air ,jalan ,bangunan .semua aku dapat peluang explore .sampai kan nak ikat bata pon kene blajar..padahal kat site pekerja buruh yang wat..hahah..memang klakar jugak..one more ,the best experience is bila praktikal time sem 4..praktikal kat syarikat kontraktor as Technical Assistant !mase praktikal ni laa aku banyak belajar and makin kenal dengan bidang aku ni..kerja kat office..manage site..a bit experience aku dapat laa..erm ,dari sem 1 sampai laa sem 6 ni..cakap jek ape masalah ,aku redah kan jek...bile masuk poli ni condition da laen dari mase skola..hidup memang bebas..if tak pandai manage diri ,memang laa kecundang..aku taknak kecundang !aku nak grad and belajar sampai abes...bila habis belajar kene fikir planning seterusnya pulak..aishh ,ape agaknya decision aku time tuu yek...sambung degree ?memang nak laa..tapi Insyallah..harap-harap pointer okay la .mane taw satu hari nanti aku jadi kontraktor wanita berjaya ke..sape taw kan...if nak ikutkan aku nak sangat jadi lecturer or engineer...Ya Allah ,makbulkan laa doa aku ini..amin...ape-ape pon pucuk pangkal usaha...

haaa...ni time form four kat teknik...experience yang best sangat...rindunye saat ni...musim aku tengah aktif berkawad...jpa3 ,terbaek laaa !

ni moment terindah bagi aku..hahaha...majlis anugerah ketua jabatan...sem 2 aku dapat akj...sangat teruja...harap-harap dapat laa akj lagi...;)

berkampung di kem bukit gambir...camping ngan my classmates time sem dua !

aktiviti menyeronokkan !boya direka sendiri...fun sangat time ni...

my classmates~korang memang sangat happening !ni pic time geocamp kat gunung ledang .seronok ! ;)

haaa...ini pulak time geofest !ini one of assingment geoteknik sem 5...kene design jalan kat bukit kat sabah..group aku dapat no.7..hahaha..experience !

ini pulak pic time kursus ibs anjuran CIDB kat AKADEMI BINAAN MALAYSIA kat jb...sangat seronok gi kursus ni...something new yang aku blajar...roof steel trusses..teknologi baru rangka bangunan .heee..

then this is the latest !i'm going to KURSUS ASAS KEUSAHAWANAN SISWA anjuran UTEM..thanx utem !kursus ni kat Le Paris Hotel, PD..enam hari menuntut ilmu keusahawanan..hahah..lari dari bidang aku actually .tapi takpe ,experience !


aku suke happy !and if bley aku akan try to make my life complete...doakan perjuangan aku..amin !heee...that's all there~



No comments:

Post a Comment