Welcome to my blog !!

Welcome to my blog !!

Monday, June 27, 2011

kerja ?

Ya Allah....penatnye....almost everyday aku keje 7 a.m. to arround 10 or 11p.m.
wahhh ,adakah aku sekental itu ?
kuat sungguh kah aku ?duhh ,tibe2 rase cam penat sangat....
hati sini nak jage..hati sane nak kene jage...
ok ,aku berkorban.aku berkorban pon sebab aku sayang dengan situasi sekarang.
at least ,situasi aku yang sangat sibuk ni la aku dapat kurangkan tension aku.
haha.masalah-masalah.kat rumah lagi.diri pulak.hati lagi.mak aihh...mane satu nak diutamakan  ?
hati memang berbelah bahagi...
memang  buat mase sekarang aku jobless ! 
tapi aku manusia bukan robot boleh dipaksa untuk kerja..kerja...dan  KERJA....
aku tau rase penat.kedua-dua keje yang mencabar....imagine la aku bley keje one shoot 7a.m. sampai lewat malam tanpa rehat.waktu rehat hanya diberi pada waktu makan tu je.itu jelah mase nak rehat.
if keje ,serve guest...setup table....semua keje tuu  kene berdiri jek...
penat....
itulah yang aku boleh cakap.
aku PENAT...
tapi sampai bile aku nak macam ni ?
sampai bile ni ika??
pagi keje akmal...sign in 7a.m. untill 3p.m.
3p.m. sign out je terus pecut gi EQ lak...
kat EQ 3p.m. to 10p.m.
itu la rutin aku di musim hajana kat eq...
haha..wat lawak seram la aku ni .
3 minggu jugak laa aku wat keje giler ni...balik keje sini gi keje sane pulakk .
ish2..dengar macam unbelievable...tapi ia satu kebenaran...
so sekarang aku runsing sangat-sangat...
if tak keje nak wat ape..
takkan nak dok uma pulakk kan..haha...
keje jelaa dulu before dapat keje ni...
sekarang ni hidup takley memilih keje...
if ade rezeki nanti mane taw kan...
huuuu...
rasenye sampai sini dulu....
see again . ;)


No comments:

Post a Comment