Welcome to my blog !!

Welcome to my blog !!

Friday, May 6, 2011

cita-cita dan impian


salam...

kawankawan...

arini nak cite pasal cita-cita dan impian saya !
actually sejak aku dapat satu suggestion dari someone ni...die actually bos 
lame company aku praktikal dulu,aku berSEMANGAT pulakk nak jadi seorang yang independent !
dengan kelayakan DIPLOMA KEJURUTERAAN AWAM aku ley daftar pkk KELAS C !
ouchh ,cam tak caye jee...haha !bila fikirfikir balik best jugak .

SAYA MENYIMPAN IMPIAN YANG SANGAT TINGGI...NAK JADI KONTRAKTOR KELAS C !
tapi.............
ceh ,ade tapi tuu.nak daftar pkk ade syaratnye..
dalam akaun kene ade saving .
hahaha...aku da wat survey kat web PUSAT KHIDMAT KONTRAKTOR da..
ni laa syaratnye........


SYARAT PENDAFTARAN SYARIKAT

Sesebuah syarikat, perniagaan, koperasi atau pertubuhan yang berminat untuk berdaftar sebagai Kontraktor Kerja Awam adalah dikehendaki terlebih dahulu diperbadankan atau didaftarkan di negara ini dengan salah satu daripada Jabatan berikut :-
·         Pendaftaran Syarikat
·         Pendaftaran Perniagaan
·         Jabatan Pembangunan Koperasi
·         Lembaga Pertubuhan Peladang

if syarat ni no hal laa...nak daftar lesen perniagaan senang jek...daftar SSM pon bape jek...
tapi syarat bawah ni...... ;(

Kedudukan Kewangan Syarikat

Sesebuah syarikat hendaklah memiliki modal minima berikut untuk layak dipertimbangkan bagi kelas yang dipohon :

Pendaftaran Kontraktor Kerja Awam
KELAS
Modal Berbayar/Modal Terkumpul Minima (RM)
A
600,001
B
400,001
C
100,001
D
35,001
E
17,501
F
10,000

 tengok tuuu...
mak aihh ,mane nak cari 6angka tuu dalam akaun ?
hahahahahah....
if dapat wat lesen tuu..ley bagi kon mane2 gune lesen aku masuk tender..
aku senangsenang jek dapat %...HAHA !
beso angan-angan tuu...hehe.... ;)

itu laa serba sedikit impian ku yang boley dikongsikan...
impian laen belum boley dikongsikan lagi kott..HAHA !

doakan saya ye.....

tq~

;0

No comments:

Post a Comment